MyBB Depo Forum
Banner Reklam Tasarlarken Dikkat Edilecek 5 Husus - Baskı Önizleme

+- MyBB Depo Forum (https://mybbdepo.com)
+-- Forum: Web Market (https://mybbdepo.com/web-market-forumu)
+--- Forum: Reklam Alım/Satım (https://mybbdepo.com/reklam-alim-satim-forumu)
+--- Konu Başlığı: Banner Reklam Tasarlarken Dikkat Edilecek 5 Husus (/banner-reklam-tasarlarken-dikkat-edilecek-5-husus-konusu.html)



Banner Reklam Tasarlarken Dikkat Edilecek 5 Husus - rkaragoz - 13-05-2015

Muhtemelen herkes, hemen her gün banner reklamlar ile karşılaşıyordur. Günümüz koşullarında, banner reklamların internet üzerinden yayınlanan reklamların öncüsü ve yayıncılar için temel gelir kaynağı olduğunu söyleyebiliriz. Bir web sitesinde banner reklam yayınlama süreci oldukça basittir. Temel olarak, site sahipleri reklamverenlere belli bir ücret karşılığında banner reklamlarını yerleştirebilecekleri bir reklam alanı sunarlar. Ancak bu noktada banner reklamların tasarımı çok önemlidir, çünkü reklam kampanyanızın başarısı, banner reklamlarınızın performansına doğrudan bağlıdır. Bu yazımızda, bir banner reklam tasarlarken dikkat etmeniz gereken 5 hususu bulabilirsiniz.

1) Banner Reklamların Boyutu

Banner reklamlarınız, başka birinin sitesinde yayınlanmak üzere tasarlanır ve siz bu siteler üzerinde herhangi bir kontrole sahip değilsinizdir. Bu sebepten, reklam kampanyanızdan en üst düzeyde fayda sağlayabilmeniz için en verimli reklam boyutlarını kullanmanız gerekir. Interaktif Reklamcılık Bürosu (IAB), banner reklamlarınızı planlarken kullanabileceğiniz standart reklam boyutlarını belirlemiş ve sitesinde paylaşmıştır.

2) Metin ve İmajlar

Bir internet kullanıcısı reklamınızla karşılaştığında, esasen bu kullanıcı başka bir işlemi gerçekleştirmek için o web sayfasındadır ve reklamınızı gezmekte olduğu o sayfada görmüş bulunmaktadır. Bundan dolayı, kullanıcıların dikkatini bir imaj ve kısa ve öz bir metin kombinasyonu ile ilk saniyelerde çekebilmek, kampanyanın genel başarısı açısından hayati öneme sahiptir. Tek bir imaj ve bir kaç kelime kullanıcıların dikkatini çekmek için yeterli olacaktır.

3) Güçlü bir Eyleme Çağrı Öğesi

Hiç şüphesiz, eyleme çağrı banner reklamlarda olması gereken en önemli öğedir. Eyleme çağrı, reklamla karşılaşma anından, satın alma ya da hedefinizi gerçekleştirmeye kadar geçen süreçteki ilk aşamadır. Eyleme çağrı öğeniz hedef kitlenizi yönlendirmek istediğiniz amaca bağlı olarak değişkenlik gösterebilir ve çeşitli formlarda olabilir. Burada önemli olan reklamlarınızın içerdiği eyleme çağrı öğesinin kullanıcılara ne yapmaları gerektiğini anlatması ve onları sizin istediğiniz eylemi gerçekleştirmek üzere yönlendirmesidir. Dolayısıyla banner reklamınızın tasarımı eyleme çağrı öğesini açık ve net bir şekilde sergilemelidir.

4) Bütünlük

Reklamlarınız ve reklamlarınızın yönlendirdiği siteler arasında bir bütünlük olmalıdır. Eğer bu iki temel öğe arasında bir bütünlük yoksa, müşterilerinizi bu süreç içerisinde kaybedebilirsiniz. Bütünlük sağlayabilmek için, reklamlarınız sitenizde kullanılan renklere benzer renklere ve yine sitenizde kullanılan imajlarla aynı ya da benzer imajlarla sahip olmalıdır. Bütünlüğü sağladığınızda, müşterileriniz daha web sitenizi ziyaret etmeden, reklamlarınız aracılığıyla sitenize aşinalık kazanmış olacaktır.

5) Uyumlu Tasarım

Uyumlu tasarımın uygulanması öylesine önemlidir ki reklamların etkisini çeşitli ekran boyutlarında ve mobil cihazlarda artırabilir. Bundan dolayı, bir web sitesi için reklam kampanyası oluştururken çeşitli boyutlarda banner reklamlar oluşturmalı ve reklamlarınızı her tür ekran boyutunda ve mobil cihazda görüntülenebilecek halde düzenlemelisiniz.

http://www.wordego.com/blog/online-reklam/banner-reklam-tasarlarken-dikkat-edilecek-5-husus

http://www.wordego.com/


Cvp: Banner Reklam Tasarlarken Dikkat Edilecek 5 Husus - 1st4n6uL - 14-05-2015

Lütfen linkleri code taglarını alınız.