MyBBDepo - Türkiyenin MyBB Deposu Forumuna Hoşgeldiniz
Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir).
007combatant avatar
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 3/5 - 4 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Derecelendirme: 3/5 - 4 oy

On-Off İconları Yerine Her Foruma Kendi İconlarını Eklemek - [1.6]


Sponsor Reklam
media venus

Çevrimdışı 007combatant
 Tarih: 18-05-2011, Saat:10:29
(Son Düzenleme: 18-05-2011, Saat:11:02, Düzenleyen: LoDoS.)
#1
MyBB için On-Off İconları Yerine Her Foruma Kendi İconlarını Eklemek+Resimli+Detaylı Anlatım
Makale-Not Eklentinin ismi: On-Off İconları Yerine Her Foruma Kendi İconlarını Eklemek
Yapımcı Eklentinin Yapımcısı: texasli
Yapımcı Eklentiyi Düzenliyen: xpserkan
Araç-Test Test Durumu: Denemiştir-sorunsuz Onay-Cevap
Eklenti-Plugin Eklenti Uyumluluk: MyBB 1.4.x + 1.6.x
Bilgi-Kaynak Eklentinin Açıklaması: Bu eklenti sayesinde Her Kategoriye-(Forumlara ve Alt Forumlara) On-Off icon'ları Yerine Kendi seçtiğiniz icon'ların görüntülenmesini sağlarsınız.
Güvenlik Eklenti Güvenlimi ?: Güvenli Onay-Cevap

Eklenti-Plugin Eklentinin Kurulumu: İlk olarak forum bit sablonlar'dan --> forumbit_depth2_forum Şablonu'nu açıyoruz ve şu kodları buluyoruz;

forumbit_depth2_forum Şablonu'nda Bulmanız gereken kod'lar:
Kod:
<img src="{$theme['imgdir']}/{$lightbulb['folder']}.gif" alt="{$lightbulb['altonoff']}" title="{$lightbulb['altonoff']}" class="ajax_mark_read" id="mark_read_{$forum['fid']}" />

Şu Kod'la Değişiyoruz:
Kod:
<img src="{$theme['imgdir']}/ikon/{$forum['fid']}.png" width="35" height="35"/>

Makale-Not Ek Not: Şimdi arkadaşlar şunu açıklamadan anlatımın son aşamasına geçmek istemedim; Benim vermiş olduğum icon ekleme kodu diğer sitelerden verilenden farklıdır, peki nedir farkı derseniz; Farkı Şu; gördüğünüz gibi kodumuzda şu değerler var (width ve height) değerleri bu değerlerimiz size icon boyutlandırmada kolaylık sağlaması için tarafımdan eklenmiştir.
Örnk: isterseniz siz 100x100 boyutlarında icon ekleyin bu değerlerin px ayarları sayesinde otomatik boyutlandırmış olursunuz,mesela ben standart olarak 35x35 yaptım siz bu değerleri kendi zevkinize göre dilediğiniz şekilde ayarlıyabilirsiniz...
Buraya kadar anladığımıza göre icon eklemenin son aşamasına geçelim:

Şimdi arkadaşlar yurkada verilen kodumuzda şu kısmın ({$theme['imgdir']}/ikon/) ne anlama geldiğini bir çoğumuz biliyoruz, ama bilmiyen arkadaşlarımız için kısa ve açık olarak anlatıyorum.
({$theme['imgdir']}) kodu kullandığınız temanın FTP'deki yerini belirler yani buna örnek vericek olursak; www.mybbgrup.com/images/MGT-1X-teması/ gibi yani demek oluyor ({$theme['imgdir']}) kodumuzun açılımı kullandığımız temanın FTP'deki açılımı buymuş burayı anladık peki yukarda verdiğim icon ekleme kodunu gerekli şablona ekledik iconları nereye yüklücez ve nasıl hangi forumun iconu olduğunu belirlicez?
En önemli yer burası dikkatlice okuyunuz lütfen; ({$theme['imgdir']}/ikon/) üsteki açılımda anlattığım gibi demek oluyor ki FTP'de kullandığımız temanın klasörünü bulub içinde ikon adında yeni bir klasör açmamız gerekiyor.
Örnek tam açılımı: (mybbgrup.com/images/MGT-1X-teması/ikon) olay bu .

İkon klasörümüzüde oluşturduk son olarak hangi foruma nasıl icon eklicez? onu anlatıcam; Şimdi arkadaşlar kodlarımızı ekledik ftp'de kullandığımız temanın içinde ikon adında yeni bir klasörde açtık sonuç iconlarımız çıkmadı çıkmaz tabi Gülümseme şaka şaka iconlarımızın çıkması için öncelikle her forumun fid nosunu bulmamız gerekiyor.
Hemen ordan birisi çıktı diyorki ya abi fid nosuda ne oluyor bana icon lazım icon çıksın gerisi önemli değil, Dur kardeşim onuda açıklıcam seni böyle kodu verip ortada bırakırmıyım hiç. Gülümseme nese arada böyle espiri yapmayı severim;
Hemen konuya geri dalıyorum;
Soru-Sorun Soru: fid nosu nedir? nerden bulurum? nasıl bakarımda iconları forumun ana sayfasında gösterebilirim?
heyt bee soruya bak helal tam benlik soru Gülümseme

Onay-Cevap Cevap: Aslında bunu bulmanın en kolay yolu sitenize icon ekleme kodunu ekledikten sonra İE'den bakmak nasıl mı?
örnk casp'e bakınız:
resim
(on-off iconları yerine kendi iconlarını eklemek ekran görüntüsü-ie)
Hay aksilik casp çekerken tavşanıda çekmişim Gülümseme nese siz ona bakıp şaşırmayın ok.

İE'de resimli olarak gösterdiğim yöntem opera bowserlerinde de geçerlidir arkadaşlar,Bilginiz olsun.

Benim İE VE Operayla işim olmaz ben sadece mozilla firefox kullanırım ona göre tarif edin diyenler..

Hay hay onuda anlatalım zor mu yani,anlatırsam klavye elime yapmışıcak değil her halde Gülümseme

Mozilla Firefox kullanan arkadaşlarımız hemen alttaki casp'e bakınız:
resim
(on-off iconları yerine kendi iconlarını eklemek ekran görüntüsü-firefox)

Evet fid nolarını öğrendiğimize göre demek ki ne yapmamız gerekiryormuş; mesela Php forumuna ait fid nosu 156 yani ikon klasörüne 156.gif veya 156.png adında bir resim,icon atmamız gerekiyormuş,resimli olarak örnek verdiğim gibi diğer tüm forum ve alt forumlarınızın fid nolarını da aynı şekilde bulup,bulduğunuz fid nolarına göre ikon klasörünün içine icon'larınızı adlandırıp atıyoruz.

Makale-Not Dip Not: ikon klasörünün adını isterseniz kendi belirlediğiniz isim olarak'da ayarlıyabilirsiniz,ayrıca iconları gif,png,jpg vs. gibi uzantılı resimler olarakta isteğe bağlı kod üzerinden değişip kullanabilirsiniz.!

Evet benden bu kadar arkadaşlar gerisi size kalmış,yine her zamanki gibi konu ile ilgili soru veya sorunlarınızı bu başlık altında bizlere sorabilirsiniz..
Kolay gelsin. Göz kırpma

AlıntıKaynak: www.mybb.com.tr
Cevapla
Bunu Beğenenler: kahin , ferd16 , Machine , eatik , Manager , AvriLs , ibryvz28
Sponsor Reklam
sponsor reklam sponsor reklam

Çevrimdışı Project*
 Tarih: 11-07-2012, Saat:18:05
#2
Ben Yapamadım Daha Dogrusu Anlamadım Simdi ikon closörünü acdım ama resimdeki gbi gözükmedi
Cevapla
Bunu Beğenenler:

Çevrimdışı burakxba
 Tarih: 10-08-2012, Saat:16:43
#3
tesekkürler isime yaradı. !!Süper
Cevapla
Bunu Beğenenler:

İzinli Mısırga
 Tarih: 22-08-2012, Saat:19:20
#4
bir tane formun ikonunu değiştirmek istediğimde hepsininde ikonunu oluşturmam gerekiyor nerdeyse 100 tane forum var hepsine tek tek ikon oluşturmak gerekiyor bunun basit yolu yok mu şaşkın
Cevapla
Bunu Beğenenler: Lyklor

Çevrimdışı moeto321
 Tarih: 29-08-2012, Saat:20:43
#5
Daha detaylı anlatabilirmisin mybb'de yeniyim bişey anlamadım
Cevapla
Bunu Beğenenler:

Çevrimdışı rsylmz
 Tarih: 24-09-2012, Saat:21:26
#6
ben imperial teması kullanıyorum ve bende forum bit de öyle bir kod yok
Cevapla
Bunu Beğenenler:

Çevrimdışı dikssz
 Tarih: 29-09-2012, Saat:16:40
#7
(24-09-2012, Saat:21:26)rsylmz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: ben imperial teması kullanıyorum ve bende forum bit de öyle bir kod yok

aynen
Cevapla
Bunu Beğenenler:

Çevrimdışı By_Black
 Tarih: 22-10-2012, Saat:19:04
#8
Anlamadım, Yardım Edin Lütfen...
Cevapla
Bunu Beğenenler:

 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Birden Fazla Rank Eklemek geloyun789 9 7,554 03-09-2015, Saat:08:06
Son Yorum: mertcan123
  Prostats'da İkon yerine Font-Awesome kullanmak ReDMaD 1 1,083 20-02-2014, Saat:19:52
Son Yorum: NY.Net
  [1.4 - 1.6] HeR Kategoriye ayrı ayrı Ikon Eklemek[Alıntı] LeoJeLy 3 1,144 18-01-2014, Saat:17:58
Son Yorum: S.G
Üzgün Arkadaşlar Yardım Edecek Foruma Premium Üyelik Nasıl Eklerim ? sahin95 2 852 16-12-2013, Saat:23:49
Son Yorum: xGhos
  [1.4 - 1.6] Ana Sayfanın En Üstüne 2 adet yanyana Duyuru Eklemek ( KOD + ANLATIM ) musditr 5 2,079 24-08-2013, Saat:18:08
Son Yorum: Smyrna35



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi